Ben bu kansere grip muamelesi yapıyorum


SAÇLARIMIN DÖKÜLMESİ NİÇ ÖNEMLİ DEĞİL

Meme kanserine yakalanan Oya Başar’ın sol göğsünün yarısı ve
lenfleri alınmış. "Çok yakında kemoterapi ve radyoterapi tedavisine başlayacağım. Saçlarımın dökülmesi hiç önemli değil. Çocuklarımın, benim, sevdiklerimin sağlığı yerinde olsun, başka hiçbir şey umurumda değil" demiş ünlü sanatçı.
DÜZENLİ OLARAK KONTROLE GİTSEYDİM HER ŞEY FARKLI OLABİLİRDİ
Sağlık durumu iyi olan Oya BAŞAR, Bugüne kadar kendine hiç dikkat etmemiş, sağlığını hep ihmal etmiş, göğsündeki tümör de iki yıl önce oluşmuş. Göğüs kanseri teşhisi 3'üncü derecedeyken konulmuş. "Düzenli olarak kontrole gitseydim her şey farklı olabilirdi. Şimdi radyoterapi ve kemoterapi görmek zorunda kalıyorum. Buradan tüm kadınlara çağrıda bulunuyorum. Erken teşhis çok önemli. Lüften doktora gidin, kontrollerini yaptırın" diye ekliyor ünlü oyuncu.
ALLAH BANA BU HASTALIĞINDA İYİSİNİ VERDİ
10 gün içinde üst üste iki ameliyat geçirmiş, göğsününün tamamının değil, yarısının alınan sanatçı şunları söyledi: "Ben hayatım boyunca doktora giden, kontroller yaptıran bir kadın olmadım. Öyle göğsümü muayene etme alışkanlığım da yoktu. Tesadüfen sol göğsümde kitleyi hissedince doktora gittim. İlk teşhisi koyan doktorum Cihangir Karaaslan oldu. Ve tümörün iki yıl önce oluştuğunu, üçüncü derecede olduğunu, hemen ameliyat olmam gerektiği söyledi. Amerikan Hastanesi'nde 'Meme koruyucu cerrahisi' ile beni Meral Demirel ameliyat etti. Şimdi artık memenin tamamını almıyorlar. Kurtarabildikleri kadar memeyi kurtarmaya bakıyorlar. Ben de iki ameliyat oldum ve mememin yarısı ve koltuk altı temizlendi. Doktorlarım şimdilik iyice temizlendi diyor ama son tahlillerden sonra bu konuda kesin karar verecekler. Şu an psikolojim çok iyi. Bu hastalığı yeneceğim, düzeleceğim ve eski sağlığıma kavuşacağım. Allah bana bu hastalığın da iyisini verdi. Daha ne isteyeyim. O yüzden ona grip muamelesi yapıyorum.
BU HASTALIĞI TETİKLEYEN EN BÜYÜK ŞEY STRES
"Çok yakında radyoterapi ve kemoterapi tedavisine başlayacağım. Bakın bu hastalığı tetikleyen en büyük şey stres. Artık benim hayatımda üzüntü ve strese yer yok. Sağlığım çok önemli artık. Biliyorsunuz ben hiçbir zaman güzelliğine düşkün bir kadın olmadım. Tiyatro oyunlarında en çirkin hale defalarca büründüm. Dolayısıyla saçlarımın dökülmesi falan hiç önemli değil.